حضور مردم در همه مسائل حلال مشکلات است | جشنواره جم‌آران

حضور مردم در همه مسائل حلال مشکلات است

به گزارش دبیرخانه جشنواره جم آران،دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نخستین روز جشنواره جم آران ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در جشنواره به بیان مواردی در رابطه با حضور مردم و اثرات آن پرداختند.
سید احمد عبودتیان اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ رهبر معظم انقلاب برای گام دوم انقلاب بیانیه صادر کردند و نقشه راه دادند که الزام آن نیز انجام حرکت عمومی برای حل مسائل در کشور است، به طوری که خود مردم برای حل مسائل مختلف پای کار آیند.

وی با بیان اینکه این موضوع یک راهکار و فناوری می خواست افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۸ فناوری این کار را، گروه های میانی عنوان کردند، به طوری که گروهی از خود مردم و به ویژه جوانان و افراد پای کار آمده و بر روی این مسائل تمرکز کرده و طوری راهکار ارائه دهند که قابلیت فراگیر داشته باشد.

سیداحمد عبودتیان تصریح کرد: امروز مردم علاقه مند به فعالیت در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستند و ما باید با توجه به تنوع مسائل کشور حلقه های میانی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه جشنواره جم آران یکی از راهکارهای موفق در شناسایی حلقه های میانی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی است،افزود: در راستای برگزاری این جشنواره یکسال جستجو کرده و الگوهای برتری که توانسته به عنوان حلقه های میانی مردم را درگیر حل مساله کند را شناسایی کردیم و در این جشنواره نیز الگوهای برتر را برای انتقال تجربه به گروه های مردمی معرفی کردیم.

عبودتیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های مردمی در دولت جدید خاطرنشان کرد: مردمی سازی دولت یک مساله اساسی در انقلاب اسلامی است و مساله این دولت و آن دولت نیست، شهید آیت الله رئیسی در دوران مسئولیت خود به عنوان رئیس جمهور سعی کرد، الگوی مساله را با مشارکت مردم در ساختار دولت بیاورد و الزامات آن را نیز فراهم کند. 

وی با بیان اینکه میزان استفاده از ظرفیت های مردمی به توفیقات هر دولت بستگی دارد بیان کرد:امیدواریم دولت نیز از ظرفیت ها و شبکه بزرگ مردمی که شکل گرفته برای حل مسائل کشور استفاده کند.

عبودتیان بیان کرد: در این مدت دو سال، گفتمان این مسئاله ایجاد شد و با همکاری گروه های مردمی و مسئولان در سطح فرمانداری ها، وزارتخانه ها و استانداری ها زمینه سازی و اسباب کار فراهم شد و توانستیم نمونه های موفقی در بخش آبرسانی و اشتغال با حضور گروه های مردمی انجام داده و برخی مسائل را حل کنیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) با بیان اینکه امسال دو مساله مهم یکی ظرفیت سازی مردمی و دیگری جهاد تبیین به عنوان دو رکن اصلی پیش بری گام دوم انقلاب در اولویت برنامه های این نهاد فرهنگی و اجتماعی است ادامه داد: ما باید فضایی ایجاد کنیم که حضور جریان های مردمی در جامعه بیشتر شود و در کنار آن با به میدان آوردن مردم، تببین مسائل صورت گیرد و کاری شود که مردم امید داشته باشند و از این راه به حل مساله بپردازیم.

وی تصریح کرد: در استان ها مجموعه های مختلف با عنوان دفاتر جبهه های مردمی شکل گرفته و آماده هرگونه همکاری با دولت برای بهره گیری از ظرفیت های مردمی در رفع مسائل و مشکلات کشور هستیم.